netangel

سایت خبری، سرگرمی و آموزشی نت آنجل

عضلات پایین تنه را با این 6 ماده غذایی تقویت کنید

عضلات پایین تنه از اهمیت خاصی برخوردارند و باید برای تقویت آنها با استفاده از مواد غذایی مفید و حرکات ورزشی کوشا باشیم . در این مقاله با شش ماده غذایی که موجب تقویت عضلات پایین تنه میشود آشنا شوید

۱ – ماهی خال مخالی

عضلات پایین تنه را با این 6 ماده غذایی تقویت کنید
تقویت عضلات پایین تنه با ۶ ماده غذایی مقوی
عضلات ما برای حجیم و قوی شدن نیاز به پروتئین دارند . ماهی‌ها جزو مواد غذایی مفید و سرشار از این ماده‌ی مغذی هستند که شما را به روز به روز به هدفتان نزدیکتر می‌کنند . در بین این ماهی‌ها، ماهی خال مخالی سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ و در عین حال حاوی میزان قابل توجهی پروتئین است . این ترکیبات مفید موجود در ماهی باعث می‌شود پروتئین بدن را در سطح بالایی نگه دارد و به این ترتیب باعث حجیم تر شدن عضلات شود . توجه داشته باشید که ماهی های دیگر مانند ساردین و قزل آلا نیز سرشار از امگا۳ ها است .

۲ – سویا

عضلات پایین تنه را با این 6 ماده غذایی تقویت کنید
تقویت عضلات پایین تنه با ۶ ماده غذایی مقوی
سویا یک ماده‌ی غذایی کم چرب است که در عین حال منبع فوق العاده ی پروتئین های گیاهی محسوب می‌شود. این ماده‌ی غذایی پرخاصیت حاوی اسید آمینه های ضروری برای عضله سازی است. زمانیکه عضله هایتان بیشتر و تقویت شود عضلات ران‌هایتان نیز برجسته شده و شما را به هدفتان نزدیک تر می سازد.

۳ – تخم مرغ

عضلات پایین تنه را با این 6 ماده غذایی تقویت کنید
تقویت عضلات پایین تنه با ۶ ماده غذایی مقوی
تخم مرغ منبع اسیدهای آمینه و ویتامین D است که باعث افزایش و ترمیم عضلات می‌شود. در واقع ترکیبات مفید تخم مرغ باعث افزایش سلامت بافت‌های عضلانی می‌شود . اگر مشکل چربی خون ندارید حتما روزانه یک عدد تخم مرع برای صبحانه میل کنید و ورزش را فراموش نکنید .

۴ – پنیر ریکوتا

عضلات پایین تنه را با این 6 ماده غذایی تقویت کنید
تقویت عضلات پایین تنه با ۶ ماده غذایی مقوی
سری به فروشگاه ها یا کافه پنیرهایی بزنید که انواع پنیرها را می فروشند. ریکوتا نام یک پنیر اصیل ایتالیایی است که از شیر گوسفند تهیه می‌شود. این پنیر به افزایش حجم عضلانی کمک زیادی می‌کند به خاطر اینکه سرشار از پروتئین و اسیدهای آمینه ی ضروری است. توصیه می کنیم در تهیه ی غذاهایتان مانند املت، خوراک بادمجان و یا برای تهیه‌ی سالادهایتان از این پنیر استفاده کنید.

۵ – بادام

عضلات پایین تنه را با این 6 ماده غذایی تقویت کنید
تقویت عضلات پایین تنه با ۶ ماده غذایی مقوی
بد نیست بدانید ۰.۵ میلی گرم بادام ۶ گرم فیبر دارد. بادام همچنین منبع غنی اسید چرب غیراشباع مفید برای سلامت قلب است و این دقیقا همان چیزی است که آثار مفیدش روی کلسترول را غیرقابل چشم پوشی می کند. فراموش نکنید برای محکم کردن ماهیچه ها و ایجاد توده های ماهیچه ای در بدن به قصد تناسب اندام، بادام می تواند کاملا به کارتان بیاید.

۶ – شیر

عضلات پایین تنه را با این 6 ماده غذایی تقویت کنید
تقویت عضلات پایین تنه با ۶ ماده غذایی مقوی

شیر یکی دیگر از مواد غذایی برای تقویت عضله است. دارای پروتئین است. پروتئین آب پنیر به سرعت جذب بدن می شود. ماده پروتئین شیر، از سوی دیگر، به آرامی هضم می شود . شیر نیز دارای ویتامین ها و مواد معدنی، کربوهیدرات ها و چربی های خوب است که بدن نیاز به ساخت عضلات دارد. به علاوه، به عنوان ، شیر بدن را در طی زمان ورزش هیدراته میکند . بعد از هر ورزش نوشیدن یک لیوان شیر کم چرب بسیار ایده آل است .

 

منبع : birclick.com

پاسخی بگذارید