هفته هفدهم بارداری / توصیه های هفته های بارداری

هفته هفدهم بارداری / توصیه های هفته های بارداری

هفته هفدهم بارداری / توصیه های هفته های بارداری

هفته هفدهم بارداری

هفته هفدهم بارداری / توصیه های هفته های بارداری
هفته هفدهم بارداری / توصیه های هفته های بارداری

کودک شما چگونه تغییر می‌کند؟

وزن جنین در 17 هفتگی حدود 155 گرم و اندازه او حدود 12.7 سانتی‌متر است؛ تقریبا به‌اندازه یک پیاز بزرگ.

او می‌تواند مفصل‌های خود را تکان دهد و اسکلت او که تاکنون به‌صورت غضروف نرم بود آرام‌آرام به استخوان تبدیل می‌شود. حس شنوایی او در حال رشد است. بند ناف او که شاهراه حیات وی برای اتصال به جفت است هرروز محکم‌تر و ضخیم‌تر می‌شود.

هفته هفدهم بارداری / توصیه های هفته های بارداری
هفته هفدهم بارداری / توصیه های هفته های بارداری

شما چگونه تغییر می‌کنید؟

با اضافه‌وزنی که در هفته 17 بارداری ناحیه بالا و جلوی بدن شما را در بر گرفته است، ممکن است گاهی اوقات در هنگام راه رفتن تعادل خود را از دست بدهید.
کفش‌های پاشنه‌بلند خود را کنار بگذارید و از کفش‌های پاشنه‌کوتاه استفاده کنید تا احتمال زمین خوردنتان کاهش یابد.
شاید این احساس برای شما تازگی داشته باشد که باید از شکم خود محافظت کنید و این خیلی خوب است.
ضربه و آسیب به شکم شما ممکن است برای خودتان و همچنین کودکتان خطرناک باشد پس حتما در هنگام رانندگی از کمربند ایمنی استفاده کنید.
برای حفاظت بیشتر کمربند ایمنی را از کنار ران و کفل خود عبور داده و قفل آن را زیر شکم خود محکم کنید. کمربند ایمنی نباید از روی شکم شما بگذرد بلکه یک قسمت از بالا و قسمت دیگر از زیر شکم عبور کند
.

فعالیت‌های هفته هفدهم بارداری

فهرستی از نام‌های انتخابی خود برای اسم کودکتان بسازید.
در یک لیست ده نام را که می‌پسندید یادداشت کنید، از همسرتان نیز بخواهید که این کار را انجام دهد. لیست‌هایتان را به یکدیگر بدهید و هرکدامتان هرکدام از اسم‌ها را که دوست ندارید خط بزنید.

این کار را ادامه دهید تا به یک لیست برسید که هر دو همه اسامی موجود در آن را می‌پسندید. در مورد دوست داشتن یا دوست‌نداشتن این اسامی با همدیگر حرف بزنید.

برخی از زوج‌ها قانون‌هایی را برای اسم کودکشان تعیین می‌کنند؛ می‌توانید در این موارد باهم صحبت کنید تا به‌اتفاق نظر برسید.

رژیم غذایی

میوه‌هایی مثل پرتقال، گریپ‌فروت، نارنگی، لیمو و انگور منشا بسیار خوبی برای ویتامین C هستند و شما می‌توانید در طول روز چندین بار از این گروه استفاده کنید و نیازتان را به ویتامین‌هایی مثل A و C برآورده کنید.

به‌طور مثال در صبحانه آب‌میوه یا میوه تازه، بین وعده‌های غذا میوه خشک یا تازه و یا به همراه ناهار سالاد میوه و برای دسر و شام کمپوت میوه مصرف کنید.

تا حد امکان از مصرف آب‌نبات و شکلات و کیک به‌عنوان دسر خودداری کنید و فقط در مواردی که وزن شما پایین است و مشکل افزایش وزن ندارید می‌توانید از این مواد استفاده کنید.

نگران نباشید

بارداری هفته هفدهم شما را به سمت مراحا بسیار مهم و جدی این دوره هدایت می‌کند. همان‌طور که بدنتان همراه با بدن جنین رشد می‌کند، پوست شما نیز کشیده می‌شود و ممکن است در سه‌ماهه دوم و سوم متوجه خطوطی روی سینه و شمکتان شوید.

این خطوط که نشانه‌های کشش هستند، درواقع خراش‌های ریزی هستند که به دلیل کشیدگی پوست در زیر لایه‌های پوست ایجاد می‌شوند.

همه ترک‌های پوستی بعد از دوران بارداری محو نمی‌شوند اما بیشتر آن‌ها از بین می‌روند. اگرچه می‌توانید از کرم‌های گران‌قیمت و ویتامین E برای جلوگیری از ایجاد ترک استفاده کنید اما بهتر است بعد از زایمان آن‌ها را با لیزر درمانی کم‌رنگ کنید.

توصیه‌های مذهبی مخصوص هفته هفدهم بارداری

شما در آغاز ماه پنجم هستید.

این ماه، ماه حرکت است و در ابتدای این ماه جنین درون رحم شما حرکت می‌کند.

در این ماه‌روزهای پنچ‌شنبه و جمعه سوره “واقعه” را قرائت کنید و شب‌ها در یک نماز سوره “التین” را بخوانید.

اگر می‌توانید در مجالس اهل‌بیت شرکت کند و در طول روز فرستادن صلوات را فراموش نکنید. برای استحکام استخوان‌بندی کودک، گندم برشته و برنج و کنجد و شاهدانه برشته بدون نمک بخورید.

بایدهای هفته هفدهم بارداری

با اینکه در هفته هفدهم بارداری هستید اما سعی کنید تا نسبت به ورزش باانگیزه بمانید. هرروز برنامه ورزش خود را تنظیم کنید.
برای انجام ورزش با خودتان قول و قرار بگذارید و آن را در دفترچه یادداشتتان بنویسید. مدت ورزش روزانه خود را بنویسید و مراحل پیشرفتتان را زیر نظر داشته باشید.
هدفی را در برنامه ورزشی خود تعیین کنید و زمانی که به آن رسیدید به خودتان جایزه بدهید و در کل ورزش را برای تفریح انجام دهید.
بهترین ورزش در دوران بارداری شنا است که ورزشی کم‌فشار است و بدون اینکه عضلات و سیستم قلبی و عروقی را خسته کند، مفاصل و رباط‌هایتان را به کار می‌اندازد
.

نبایدهای هفته 17 حاملگی

آلبومین ماده‌ای است که از هضم مواد گوشتی در بدن پدید می‌آید و سپس توسط کلیه‌ها از راه ادرار خارج می‌شود.

هنگام حاملگی مقدار بسیار جزئی آلبومین وارد ادرار می‌شود که به‌اصطلاح علمی به آن “تراس” می‌گویند ولی اگر این مقدار از حد معمول بیشتر شود علامت اختلال در کلیه‌هاست.

مادرانی که در ادرارشان مقدار زیادی آلبومین وجود دارد باید حتما در بیمارستان بستری شوند و تحت رژیم و درمان کامل قرار گیرند. زیادشدن این ماده در ادرار تنها به‌وسیله آزمایش کامل ادرار مشخص می‌شود.

منبع: نینی سایت

Be the first to comment

پاسخی بگذارید